reklama

Nápad pre Západ

Uvítala som projekt participatívneho rozpočtu a zapojila som sa do pilotnej aktivity košickej mestskej časti Západ, ktorá sa volá Nápad pre Západ. Cieľom projektu je vypočuť hlas občana a nechat ho rozhodnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Zapojila som sa do aktivity košickej mestskej časti Západ, ktorá sa volá Nápad pre Západ. Cieľom projektu je "vypočuť hlas občana" a nechať ho rozhodovať a tak realizovať projekty prospešné pre ostatných obyvateľov, ktoré navrhli samotní obyvatelia.

www.napadprezapad.hlasobcanov.sk

A tak som v časovej lehote prostredníctvom elektronického formulára podala 2, na seba naväzujúce, nápady na projekty občianskej infraštruktúry , ktoré som "umiestnila" do lokality na Luniku IV. Je to lokalita medzi ulicou Markušova a Uherova. Kedysi tam roky slúžilo detské ihrisko,ale posledné roky je tam iba jeho pozostatok vo forme zanedbaného pieskoviska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Stav lokality Oktober 2019
Stav lokality Oktober 2019 (zdroj: Ing.Otília Horrocks)

Po podaní prešli projekty kontrolou na úrade MČ a včera som bola pozvaná, spolu s ďalšími obyvateľmi predkladateľmi, na verejnú prezentáciu všetkých projektov obyvateľov v budove Miestneho úradu MČ Západ v sobášnej sieni.

Môj návrh do predmetnej lokality počíta s moderným detským ihriskom, ktoré by však nebolo iba obyčajným „ žihadielkom z Lidl“, ale malo by zakomponované aj hracie prvky pre deti so zdravotným postihnutím a bolo by riešené v úrovni bezbariérovosti. Tak napríklad by tam bolo vyvýšené pieskovisko, alebo bezbariérová trampolína, či sieťová hojdačka... navrhla som samozrejme klasické hojdačky, šmýkalku či ping pongové stoly ako aj besiedku na posedenie či hru. Samozrejmosťou by boli lavičky, odpadkové koše, oplotenie pieskoviska a jeho ochrana existujúcou zeleňou či plachtami... prístup je zabezpečený existujúcimi chodníkmi a celý priestor ihriska môže byť na piesku a s bezpečnou gumenou dlažbou. Prvky môžu byť vzájomne oddelené trvalkami, napr.živým plotom z ibišteka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý návrh vlastne naväzuje na toto detské ihrisko a je to Fit park s modernými kovovými prvkami, ktoré sú hitom nielen medzi staršou mládežou ale dokonca i medzi seniormi a je využiteľný za každého počasia.

Snažila som sa v lokalite vytvoriť areál oddychu, relaxu a stretávok pre celú rodinu v pokojnej atmosfére, ktorú táto lokalita na Luniku IV ponúka.

Ja som vďačná za príležitosť zapojiť sa do projektu MČ. Teraz bude už len na obyvateľoch komu dajú svoj hlas pri rozhodovaní. Držím palce všetkým sedemnástim projektom a budem sa tešiť, ak sa moje nápady zapáčia.

Doplňujúce informácie k 7.10.2020 :

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa najnovších informácií sa čaká na podpis p.primátora Ing. Jaroslava Polačeka pod zmluvu, aby bol vzťah k pozemku ošetrený. V pravidlách je na realizáciu 2 roky.

Otilia Horrocks

Otilia Horrocks

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  185
  •  | 
  • Páči sa:  2 561x

Motto: Zdravšie zelené tolerantné a bezbariérové Košice. Zoznam autorových rubrík:  Malá kniha roku 2021Postrehy v roku 2022Zásadný rok 2023Rok nádeje 2024NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu